fredag 12 december 2008

Rent hus

Vi kom in på äckliga saker idag på fikat. Apropå TV-serien rent hus, och hur äckligt folk egentligen kan ha det. Oftast vet man ju inte. Någon sa att det till exempel ju kunde vara jätteäckligt hemma hos mig trots att jag inte ser direkt snuskig ut. (De skulle bara veta!) Men någon tyckte att det kunde vara okej eftersom jag inte arbetade med mat och dryck och så.
Då kom vi så småningom också in på hur äckligt det är på jobbet. Ni vet, när gjordes ens skrivbordsstol rent sist? Tangentbordet? Telefonen? Tänk de som jobbar på callcenter och delar headset med en massa andra. Då tänkte jag ju osökt på de erotiska numren - tänk om de också är callcenter, så att det är olika tjejer som svarar. Och jag har ju aldrig ringt någon sådan, men jag föreställer mig att det förekommer mer salivutsöndring ur munnarna under de samtalen än övrigt annars. Skulle inte vilja ha ett sådant headset. Nej tack så very much! Ska jag ha en porrlinje skall jag ha min egen telefon. Eller jag kan tänka mig att dela med Ellen, vi skulle ju ändå snacka samtidigt så klart...

Inga kommentarer: