fredag 12 december 2008

Dagen före avresa

och jag ligger raklång i soffan med en jäkligt flådig blogg. Jag har tvättat allt, satt på en disk för att det inte ska stå äcklig disk och osa katt. Jag har packat mina saker, barnens saker och leksaker. Jag har handlat julklappar till dom som ska ha, på resan och jag haf köpt schampo och andra hygienartiklar. Jag har dessutom jobbat heltid och tagit hand om sjuka barn. Pappan? Hmm...han har INTE packat mammans väska (helt okej), inte barnens väska och inte sin egen. Han har visserligen jobbat heltid och tagit hand om barnen på samma vis som jag men ändå?!

Sa jag inte att jag skulle vara lyxfru vid det här laget. SA JAG INTE DET. VAFFAAAAAN! Dessutom. Jag är inte packad, jag dricker inte ens champagne, jag har knappt något godis och inte heller en strandklar kropp. VEM TÄNKER PÅ MIG?

Imorgon får ni ev. nåt inlägg från mig på morgonkvisten när chinchilla och blomma ska blomstra hos Anna. Fräsigt. Chinchilla och blommor på spa. Själv tänkte jag min resa som ett spa. Men jag vet att det blir mer som ett träningsläger av tålamodsprövande aktiviteter med barnen. Eller om det blir ett koncentrationsläger. Hur som helst så kommer jag vara full. Skönt. Det brukar styra upp det mesta. Sleep tight!

Inga kommentarer: