fredag 12 december 2008

Nu e re klart!

Är nog faktiskt i princip klar med alla julklappar nu. Hade en strategi klar för eftermiddagen. Tog bilen till infartsparkeringen vid Maxi så att det skulle gå smidigt på vägen hem. Skulle ta bussen dit, snabba in på Barnens Hus för alla leksaker, till Forum för det övriga och sedan till lill-ICA för resten. Men så plingade någon vid Forum och jag blev alldeles ställd. Det klart att ur ett perspektiv så var det kanske klokast att gå av här, göra allt på Forum och sedan gå till bilen vid Maxi - då slapp man ju trassla i parkeringsgaraget. Utan att egentligen tänkt färdigt så kastade jag mig av bussen. Handlade en miljon saker med typ urton påsar och skulle gå till bilen. Som hela dagen så ösregnade det så klart. F-n vad arg jag var på mig själv. I och för sig hade jag hittat det jag ville ha, och ganska fort dessutom, men jag hade ju redan en stor och tung väska att bära på samt ett paraply som jag ju inte alls kunde nyttja med händerna fulla av påsar. Blöt bäver är helt klart en underdrift!
I alla fall, efter en snabb tripp in på Barnens Hus så var allt i alla fall klart. Så fick det bli Maxi för handling av mat och så ICA för posten. Måste ju köpa frimärken till julkorten som ju måste skrivas. Puh!
Skönt att vara klar, men påminn mig att inte avvika från min i förväg uttänkta plan!

Inga kommentarer: