måndag 17 augusti 2009

Take it to the next level...

Ni vet tokan på mitt jobb som tycker att det är knasigt att vidarebefordra mail rakt av? Hon som istället skriver ut dem, scannar in dem och lägger som attachment i ett nytt mail? Idag har jag fått lära mig om ytterligare en bra tidseffektivisering hon sysslar med. Allt i servicens namn förstås.
Vi, som så många andra arbetsplatser, källsorterar och det innebär bland annat att man skall separera kuvert och papper. Pappersinsamlingsmaskinerna tål ju inte klistret från kuverten. Vi har vid postfacken två behållare. Jag hade idag fått en tidning i posten som jag inte ville läsa så jag frågade vilken behållare som var bara papper. Då sa ekonomitjejen att det spelar ingen roll - tant Raffa sorterar ändå upp det senare. Så istället för att man sätter "kuvert" på ena behållaren och "papper" på andra och låter oss vuxna människor hantera själva sorteringen, vilket ju skulle vara såååååå himla enkelt och snabbt, så står hon och sorterar ut vårt skräp senare. Det tycker man är bra spenderad tid. Då får man förmoda att hon inte har så himla mycket att göra om hon har tid med det. Snacka om stimulerande uppgifter.
Önskar att hon var man och hette Kjell - kjellsortering... ha ha ha, fräsigt.

Inga kommentarer: