måndag 17 augusti 2009

Måndag morgon

Inleder idag den andra tredjedelen av min hösttermin på jobbet. Puh, hur ska man palla? Ha ha ha!
Frågade maken om han kunde tänka sig att fortsätta med vårt lämna/hämta schema för barnet fram till nedkomst, men det kunde han inte. Helt orimligt att jag bara skulle "få ha det bra" trots att han sedan slipper undan hela jäkla karusellen under mer än ett år, kanske ända upp till 1,5 år, när barnet bara får gå deltid. Då får ju JAG både lämna och hämta vareviga dag. Nåväl, den som tror att sista ordet är sagt misstar sig.
I morgon har vi bröllopsdag, nr 8 för att vara exakt. Frågade maken ytterligare en knivig fråga med anledning av detta, lite skämtsamt: vad har du planerat för oss då? Varpå jag fick ett ganska irriterat: ingenting, vad har du planerat?
Och i normala fall är det en fullt berättigad fråga. Självklart skall jag i jämställdhetens tecken dra mitt strå till stacken. Men eftersom vi nu av en rad olika anledningar är allt annat än jämställda just nu så är det väl lika bra att dra det till sin spets. Så vår bröllopsdag blir nog lika brillfri som Ellens, och med fil occh flingor till middag därtill. Fräsigt!




1 kommentar:

Fräsigt sa...

ANNA. VAD FAN HÄNDE? SKJUT MIG.