måndag 4 maj 2009

Svinpälsinfluensa

Åker kommunalt till jobbet. Tar normalt MAX 45 minuter, MAX alltså. En dålig dag typ.
Idag startade jag hemifrån 8.10 och var på jobbet 9.20... Vad faaaaaaaaan.... SL är så slöa. Började med att den buss jag passat och skulle ta inte kom. Efter att ha insett att bussen efter det inte heller kom så svansade jag iväg till en busshållplats lite längre bort där bussarna går mer ofta. Fick vänta i en evighet. Så kom till slut en buss. Men den stannade bara och släppte av folk för den var fullpackad med folk (antar att fler bussar varit inställda). Efter ytterligare en massa väntan kom en buss som inte gick till Slussen, så den hade jag ingen glädje av. Men det kom en buss mot Slussen direkt bakom. Fast när den såg att det redan stod en buss på hållplatsen körde den förbi, fast den var i princip tom. Kunde inte möjligen tänka att det kanske var idé att kolla vilken nummer bussen hade först???!!! Idiot.
Massa mera lång väntan och så kom till slut en buss. Den tog ju en evighet på sig att ta sig till Slussen då den ju skulle serva hela Nackas befolkning i princip. Men nu är jag här.
Skulle bara vilja ta tillfället i akt att påminna alla busschaufförer där ute att det nu faktiskt är den 4 maj och demonstrationerna är över och ni borde hunnit sova ruset av er efter fyllan i Valborg. Ingen ursäkt finns för denna måndagsmorgon. Eller har ni dött i svininfuensa hela högen? Svinpälsar är ni i alla fall...

Inga kommentarer: