måndag 4 maj 2009

Arachnophobia

Jag brukar ha lite svårt att somna. Men om jag läser eller löser korsord eller så brukar det lösa sig själv. Häromkvällen (natten) så låg jag och läste och så vaknade jag som vanligt av att jag somnat. Ni vet när man bara vaknar litegrann så det räcker för att släcka lampan och lägga ned boken och så somnar man om direkt sedan. Så jag tänkte göra precis det. Bara det att jag lade ned boken på golvet innan jag släckte, och då fick jag se världens största spindel sitta och lurpassa under en av barnets leksaker (en hammare som ärvts från fam Alm). Alltså helt äckligt sjukt stor! Och förmodligen beredd att krypa upp i sängen och runt på mig! Det var ju en lögn att somna igen efter det! Kickade pappan och ylade om sagda spindel. Han svarade lugnt och sansat att: "Ojdå, men den är nog inte farlig, vi tar den i morgon".
När jag på morgonen påminde honom att han hade ett uppdrag under sängen så tittade han frågande på mig och undrade vad för skit jag drömt. Man kan säga att pappan som druckit litervis med vin inte var helt vaken när jag pratade med honom.
Från och med nu skakas i alla fall alla kläder ur ordentligt innan jag plockar upp dem från golvet. ÄÄÄääääääckligt!

Inga kommentarer: