måndag 4 maj 2009

På kurs med Kurt!

Nästa vecka skall jag gå på kurs. Hela veckan.
Har precis läst igenom det informationsmaterial de har skickat. Bland annat skall jag få lära mig hur personers 'funktionalitet' påverkar en grupp. Intressant, vad är en persons funktionalitet?
För att inte tala om sexuell preferens. Känns som om jag skall gå på värsta stereotyp-jiddret. Varför inte ta upp skostorlek också? Det påverkar säkert också mitt agerande i grupp.
Jag tänker så här; jag känner heterosexuella personer som är mer stereotypt homosexuella i sitt agerande än de homosexuella jag känner. Är alltså rädd att det blir lite inskräkt. Grejen är, det är ju inte nödvändigtvis så att det är den sexuella läggningen som gör att man är på ett visst, kanske mer feminint eller maskulint sätt. Men så är ju kursen från början utformad av försvarsmakten! Borde inte förvänta mig annat.
Ändå, mest intressant skall bli det här med att utforska min och andras funktionalitet.

Inga kommentarer: