måndag 4 maj 2009

Härlig helg.

Trots SL-fadäser nu på morgonen måste jag ju erkänna att jag haft en toppenhelg! Som bekant planterade jag blommor på Valborg och hade det allmänt skönt i trädgården. Åt en smarrig middag och myste hemma. Ingen brasa för vår del.
Fredagen cyklade vi till Forum och åt lunch och handlade kläder till barnet, det har jag nog också redan sagt förresten. Sedan hängde vi i trädgården och hade det skönt, jag låg och solade och läste medan pappan och barnet spelade golf och fotboll och vad det nu var. Anklevermousse och lax med räkor till middag.
Lördagen startade med vattengympa. Hon som leder den är galen. Uppvärmningen är sådan att man får en hjärtinfarkt. Inte så där som det brukar vara annars att man startar lite lugnt och ökar på, utan det är maxös från start och så blir det lite bättre sedan när man bara bygger styrka. I alla fall. Ganska slut efteråt. Sedan hem och packa picknick och så ut i Erstavik till en skogsglänta där vi åt lunch och låg och solade, tittade på humlor, fjärilar och rådjur med mera. Sedan cyklade vi direkt till morfar för lite fika i solskenet och sedan hem och lämna cyklar för att åka på middag hemma hos gammal mammagruppskompis. Superfräsigt.
Igår åkte vi hem till min bror med fru på fika, sedan storhandla och sedan hänga i trädgården. Allmänt härlig dag. Släppte iväg pappan på golfbanan en sväng också i den goda viljans tecken.
Ja, och nu sitter man här och det är inte ens kortvecka att se fram emot... Lite avis på brorsan och fru som båda jobbar åp Scania och typ kommer att få 4 dagarsvecka i ett halvår med 90% av lönen. Skulle också vilja ha det. Eller bara ledigt alltid, det skulle också funka.

Inga kommentarer: