fredag 14 november 2008

Tuff, tuff, tuff, tuff...

Sitter på ett tåg på väg till Göteborg. Det är totalt kolsvart ute så jag har ingen aning om ifall jag är på väg genom ett regnigt Europa eller inte. Troligtivs inte. Jag älsar att åka tåg, dock så föredrar jag att inte behöva dela rad med någon. Så inte denna gång. Men det är första klass i alla fall. Jag kunde så klart ha flugit också, men jag måste nästan gå upp lika tidigt och så är det en massa strul med inceckning och transfer och skit. Skall man ändå mitt i centrala Göteborg så är ju tåget faktiskt prima. Och vilken insats för miljön! Baksidan är då att det går 6.05 för att jag skall hinna till mötet 09.30 (har givit mig en marginal på 13 minuter att komma från stationen till en adress på Avenyn). Tänk om tåget är sent. Nåväl, det är folk jag redan känner så de får hålla till godo.



I första klass ingår lite frukost. Jag tyckte dock synd om mig som fick gå upp så tidigt på en fredag när jag egentligen skall jobba hemifrån så at jag beställde lite extra. Ha ha ha, killen bredvid mig fick en plastlåda med ost och prickig korv. Jag fick följande flådiga bricka. Det kostar på att vara jag. Han sneglade inte bara lite längtansfullt på min leverpastej kan jag säga. Så den åt jag med riktigt mycket smask och snask.


Eftersom det inte går att se ut (vilket annars är vad jag helst gör när jag åker tåg) så sitter jag och mailar en massa. Ruggigt imponerade folk blir när de får mail från kl 06.15. Eller inte, men man ser lite ambitiös ut. Har köpt en MER för att ha något att läska mig med eftersom jag är ruggigt törstig idag, men jag vågar inte dricka av rädsla att jag skall hamna i samma sits som i tisdags. Toasits, that is.


Fick med mig någon skvallerblaska också. Men den får vänta till senare då den tidiga stunden slutar imponera i brevlådorna.

Inga kommentarer: