fredag 14 november 2008

Det börjar ljusna

... och man märker att man är på väg till Sveriges framstjärt. Det är murrigt och fuktigt, med lite stänk i luften. Och så sitter det en socialdemokratisk dam bredvid mig med röd knappa och stor ros-knapp på. Känns givet. Har åkt baklänges hela vägen. Inte optimalt. Minst optimalt då är trots min tidigare uttryckta förtjusning över att åka tåg så har jag så himla ont i häcken nu. Inte så bekväm stol...
Jaha, nu skall herrn bredvid typ gå av. Han slingrar sig tvärs över min arma kropp och mina saker och bråttom är det fast tåget är ju typ inte på väg att stanna.
Något helt annat, i morse hittade jag en stor glasbit i väskan. Måste vara från Bondkvällen/natten. Kul att hitta den nu, 2 veckor efteråt. Kunde ha blivit lite sköna sår på fingrar och annat. Skall kolla i helgen så att det inte finns fler,..

Inga kommentarer: