fredag 14 november 2008

Vidare funderingar från ett tåg

Skönt att få vara konduktör i första klass. Där ingår ju trådlöst internet. Då skall konduktören veta hur man kopplar upp sig på det från varje olika dator man kan tänkas ha. Även de som har gamla skräphögar där det inte ställs in av sig sjäv (eller då man valt att ta bort den funktionen). Killar fattar ju inte sådant. Tydligen eftersom det är ett jäkla tjafs om uppkopplingen härinne. Jag kör på min gamla vanliga dong jag. Går lika bra. Men jag vet hur jag kopplar upp mig mot SJ om jag skulle vilja. Fnas

Måste bara infoga vad jag just skrivit på msn till Ellen. Känns som ett tema denna vecka. Någon har bajsat. Det luktar bajs i hela kupén. 1. Stängde inte dörren helt när han gick tillbaka till sin plats. 2. Det luktade bajs om honom när han gick förbi. = Totalt fantastiskt jäkla oglamourigt. Karlbajs dessutom.

Nu är vi strax framme i Katrineholm. Avstigning sker på vänster sida i tågets färdriktning. Skulle vilja se någon kliva av åt andra hållet. På skoj liksom.

Snett framför mig på andra sidan gången sitter en dam och läser DI Weekend tror jag att det är. På ena sidan står det "Att göra det själv har blivit en livsstil", på andra sidan är det en bild på en massa slaktade grisar som hänger uppochned. Tror iofs inte att de hör ihop då grisarna på något sätt verkar vara en hejdundrans lyckad annons - men det ser lite kul ut. Kanske är det så att "Att döda grisar själv har blivit en livsstil". Varför inte. Det kanske är så för snittslaktaren att det är en livsstil.

Inga kommentarer: