fredag 14 november 2008

Så har man då lämnat framsidan och är åter på väg tillbaka till huvudstaden. Jag fick faktiskt igenom det jag hade satt upp som mål. Jäkligt fräsigt. Men det krävdes lite drastiska åtgärder såsom att säga åt dem att vi lika gärna kunde skita i allt för att de hade så usla resultat från förra kampanjen. Bra pedagogik. Not. Men det funkar på de goa gubbarna av någon underlig anledning.


Smaskig lunch - couscous-sallad med bbq-kyckling på Conoco (eller vad de nu heter). Jag hamnar alltid där. Kan vara för att de ligger på Avenyn på väg mellan centralen och där jag alltid är på möte.
Näst bäst hittills idag, (bäst är ju min pedagogik enligt ovan) är taxichaffisen när jag kom fram. Hon visste inte riktigt var avenyn låg. Ja, näe, det är väl stans mest komplicerade adress kan jag tro. Jag har ju ingen koll själv, men så kör jag inte taxi där heller. Men hon frågade mig hela tiden hur hon skulle köra. Det blev lite hit och dit, men jag kom fram i alla fall.

Näst, näst bäst bedömer jag att det kommer att bli när jag skall ta nästa klunk av min cola. Den har nu ramlat i golvet tre gånger sedan jag började skriva. Pretty bubbly in there!

Sedan kommer ytterligare en fräsig grej. Jag åker baklänges även hemåt. Kanske kommer en bild på en kräkla när som helst.

Inga kommentarer: