tisdag 9 november 2010

Magsjuka in da house.

Idag är jag hemma med Lilla. Lilla och jag har hängt/legat/stått/ugglat här:



inatt. Jag förstår inte hur mycket en liten kille på nyss 5 år fyllda, kan innehålla...
Jag försöker också sköta mina åtaganden hemma. Jag är lite för (läs: sinnessjukt) lojal för att bara skita i mina projekt på jobbet. Men det går bra för i samma takt bäljar jag:


Söders höjders-te. Lite mysigt. Plyschbyxor, te, Playhouse disney på tv:n, ett litet huvud brevid mig i soffan och tusen tända ljus:

Det känns lixom ändå okej. Idag ska det ju blåsa storm och komma 1.2 dm snö så det känns rätt mulligt att sitta i mitt vita vardagsrum och titta på havet:

som stormar och ryter och se regnet smattra på rutan.
Så näe. Det är nog inte så synd om mig trots sömnbrist och sjukt barn.


- I min lilla värld av blommor// Ellen

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Fy vad trist!
Finns väl ingen värre sjukdom är just magsjuka...

Och med den utsikten är det inte så synd om dig.;)

Lisa sa...

om man bortser från sjukdom så kan jag gilla hemma-kontor emellanåt. det är som att man kommer ikapp då. kör samma här, fast med förkyld unge, vilket är lite lättare än magsjukan. krya på!

Klankis sa...

Magsjuka suger ju men att få sitta inne i värmen med den utsikten när det stormar måste vara helt underbart! Hoppas du inte blir smittad. Det blev jag i helgen. Vidrigt.