tisdag 9 november 2010

Winter wonderland

Alltså, Ellen har ju redan skrivit om hur skittrist vädret är idag. Och det är inget skämt. Känns som om stors stygga vargen står utanför och huffar och puffar och ska blåsa omkull hela vårt hus. I vilket fall som helst så kände jag att jag var tvungen att byta däck på bilen idag. Så jag har stått i en och en halv timme i blåst och snöregn på tvären på Maxiparkeringen för att byta under de där containrarna som står där. De som jobbar där är ju bäst på att byta däck och inte så bra på det här med kösystem och så så det var kö från två håll och ingen ordning. Så jag och en snubbe tog på oss att ordna upp det hela och så flöt det på ganska bra till slut. Men det var kallt som fan det kan jag säga. I och med att jag var tvungen att bevaka köandet kunde jag inte sitta i bilen och softa som alla andra. Och bebisen tyckte det var måttligt roande. Men klarade det hela relativt bra får jag säga.
Anyway, blöt katt har nu vinterdäck på och kan därmed hämta barnet i eftermiddag oavsett väder. Tur det.

Inga kommentarer: