tisdag 9 november 2010

Kollektiv, anyone?

Barnet sa i morse att han ville ha ett stort hus, som Stora och Lilla. Inte för att vårt hus inte är stort, men vi har en våning och souterängplan och han vill ha två våningar över mark. Okej, sa jag, vi får väl leta upp ett sådant till oss då.
Mmm, tyckte han. Fast sedan kom han på att vi ju bara kunde flytta in hos familjen Alm. Jo, sa jag, men det kan ju bli lite trångt... Verkade inte som om han tyckte det var något problem. Och det skulle ju onekligen bli lite billigare. But even so...

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha. vilken goding.

kollektiv har alltid fascinerat mig. kanske är det inte så dumt ändå? :-) Har å andra sidan 5 syskon, så vårt hus har varit ett kollektiv på sitt lilla vis.

Fräsigt sa...

Sex barn, Alexandra? Har ni varit det?
Anna.
Jag säger iaf ja, till din förfrågan Anna. Minus män. VIlket gör det rätt o-trångbott. Då blir det du och jag då helt enkelt. Välkommen mitt hjärta. Kram Ellen