torsdag 15 april 2010

Tulljävel

Min före detta "värdpappa" i USA (var utbytesstudent på 80-talet) har broderat och ramat in en jättefin tavla till bebisen. Precis som han gjorde till barnet när han var nyfödd. Det är ett underbarnt Beatrix Potter mönster och han är verkligen duktig på att brodera.
Gick till Posten och hämtade ut denna fina gåva. Fick betala 552 kronor för att få ut den. Tullen tyckte minsann att jag skulle betala för att bebisen skulle få sin tavla. Helt sjukt.
Så jag fick ringa posten och sedan tullen och får nu skriva ett brev och skicka till tullen där jag skall begära "omprövning" så får vi se om jag kanske får några pengar tillbaka.
"Så du menar att det är ett personligt hantverk och att konstnären inte har någon marknad?"
Eh, ja, inte fasen tror jag att någon är intresserad av bebisens "doptavla".
Far åt helvete.

Inga kommentarer: