torsdag 15 april 2010

Mex suger

A men det har varit lite tyst här pga flytt. Men nu är vi på plats i nya huset och jag packar upp så att händerna blöder. Det mesta har gått bra, även om den flyttfirma som mäklaren rekommenderade inte alls höll måttet. Så anlita inte Mex. De fick inte med allt i första lasset (2 lastbilar) så de fick åka en omgång till. Då var dock både jag och maken i nya huset och försökte styra upp kaoset här. Men jag hade gett noggranna instruktioner över vad de skulle ta med. Hur svårt kan det för övrigt vara? "Töm huset!" liksom, inget konstigt med det.
Ja, så när sista lasset var avlastat skulle de ha sina pengar. Först så var det en massa tjafs kring priset. Timpriset var helt fel och jag fick ringa och ringa till kontoret och sedan så skulle de ta betalt för en massa dötid och sådant som inte jag vill betala för. Men till slut så var vi ju överens, även om jag tycker att det är sjukt dyrt att flytta.
Så på kvällen när jag höll på att packa upp för fullt så kunde jag inte hitta makens kläder. Och var fasiken är blommorna? Eller den där tavlan? Skickade maken till huset och där står det både det ena och det andra kvar. Så då fick han köra fram och tillbaka med vår kombi för att tömma huset inför städningen dagen efter. Det är ju inte precis därför man betalar tiotusentals pengar till en flyttfirma. Så nu bråkas det om det. Jag vill ha pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

så går det när man är en gryg människa
se till att inte anlita nångång flytt firma för dessa människor sliter ihjäl sig för att du ska flytta dina möbler.
gör joibbet själv nästa gång om du inte har råd
och att det blir en till bil är inte deras fel fattar du väl har du mycket skräp som ska flyttas så har du det släng bort allt istället om du vill att det ska bli mindre att flytta dryg jävla människa