torsdag 15 april 2010

Rosa rummet

...heter en bok av Hans Alfredson som jag inte har läst men som jag har i bokhyllan. Har upptäckt det nu när jag packar upp.
Rosa rummet är också vad barnet vill ha. På väg från dagis och till nya huset första gången sedan vi flyttade så sa jag till honom att han fick välja ett av två sovrum. "Jag vill ha det rosa rummet" sade han då. Men det finns inget rosa rum i huset (för tillfället). Men tyckte jag, vi kanske kan fixa till en liten sjysst tapet eller så. "Jag vill ha rosa, lila och orange" säger han bergsäkert. Så då får det bli det. Funderar på att ta med honom att välja en fondtapet, eller så skall jag måla randigt på egen hand kanske.
Själv hade jag tänkt något mörkblått med något käckt mönster till hans rum, lite likt det han hade i sitt gamla rum. "Jag hatar blått" säger han. Jaha, så var det med det. Så kanske att det blir lite mer tapetprover nu då...

Inga kommentarer: