torsdag 15 april 2010

Pengar rullar in som det ska- det går bra nu SL.


Imorse åkte jag som vanligt infartsbussen in till Slussen. Det stämplas, som vanligt på bussen. När jag kommer till Slussen och ska in genom spärrarna till tunnelbanan är det inte som vanligt.
SL-tant: Det här är mars.
Jag: Eh, jaha.
SL-tant: Du kan inte åka på mars
Jag: Nähä...
SL-tant: Näe, här står det att du åker och det är mars fast det är april.
Jag: Ja men jag kom ju på bussen nu. Jag har ingen aning om hur han stämplar.
SL-tant: Näe. Det är mars. Det är april. Mars. Mars...Vilken buss kom du med?
Jag: 446:an.
SL-tant (sur och börjar samtidigt anteckna på en toalettpappersbit): Vad hette chauffören?
Jag: Men allvarligt. Jag har väl ingen aning om vad chauffören heter?
SL-tant: Ja men hur ska jag veta att du inte åkt den 15:e mars och nu vill åka gratis den 15:e april.
Jag: Ja inte fan vet jag men du kan ju till att börja med se på mig och se om jag ser ärlig ut. Jag har inte tid med det här. Jag behöver åka till jobbet. Nu.
SL-tant: Men du vet inte vad chauffören heter.
Jag: Näe, det vet jag inte men jag skulle vilja veta vad du heter.
SL-tant: Varför?
Jag: För att jag ska kunna referera till dig. Eftersom man tydligen måste veta vem som kör mig vart när man åker med SL.
SL-tant (ännu surare nu): Jag heter Narish (eller nåt liknande. Det mumlades så jag hörde inte).Du behöver inte prata så där med mig. Jag försöker bara göra mitt jobb.
Jag: MEN DET GÖR DU INTE. Låt mig få åka nu
SL-tant. Jag tar bara en kupong extra för dig nu. Då har jag varit snäll.
Jag: Snäll? Vaddå snäll. Helt plötsligt kostar min tur en kupong mer för att jag inte vet vad busschauffören heter och du är snäll? Du är tokig.
SL-tant: Så. Jag öppnar grinden till dig nu.

SKJUT MIG. Och SL: Dont keep me waiting for my email-replay. Im not in the mood for that. Not at all. Och ja, det är ett hot. Och. Ni hamnar på listan till höger igen. För typ fjärde gången i rad. Bra där.

UPPDATERING: JAG FICK AUTOREPLY FRÅN SL. JAG FÅR SVAR INOM 30 DAGAR. MMM...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

2 kommentarer:

Hampus sa...

hehehe. Fan vad sjukt.

MAMMAFIA sa...

Gode guuud... Men shit: bra svarat av dig. Att du fann dig så. Jag hade nog bara gapat och sen kommit på allt jag borde sagt, efteråt. Heja dig =)