onsdag 16 september 2009

Vinnarskalle

Min svägerska är inlagd på Huddinge sjukhus för observation. Underbart, det där med svägerska. Låter som en gammal tant! Men det är min brors fru och hon är 6,5 år yngre än jag själv!
De skall ha barn samma dag som vi, och nu har hon tydligen fått havandeskapsförgiftning. De kommer troligen att sätta igång förlossningen senare ikväll eller i morgon. Hurra! Skall bli jättekul och spännande.
Fast nu vaknar ju min tävlingsinstinkt! Shit, shit, shit! Hur fan blir det nu då? Jag skulle ju komma först, det var ju bestämt! (från min sida alltså)
Å andra sidan är jag helt övertygad om att det är hennes tävlingsinstinkt (som vida överskrider min) som har satt henne i den situation hon nu är.... Damn it!
Å tredje sidan har ju jag ett barn som snart är tre, så jag har ju redan vunnit!
Ha ha ha, patetiskt!

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Korrigering; du har 2 barn. En som är 3 och en som är 40. Du är två barn före henne, honey.