onsdag 16 september 2009

Dhurries!


Från filmen Somethings gotta give.

Jag blev förälskad i dhurries när jag såg filmen "Somehtings gotta give" för många år sedan. Då bestämde jag att jag skulle ha en dhurrie (som mattan heter). Så jag ringde dem som gjort mattorna till filmen och ville ha en exakt likadan. Företaget ligger i New York. 100.000 kronor skulle det kosta. Men så klart, då ingick frakt till Sverige. Sen hittade jag ett annat ställe. Där kostade dom bara 70.000. Så hittade jag ett ytterligare ställe. Där kostade dom 70.000 också men dom kunde inte frakta till Stockholm.

Där någonstans bytte jag strategi och fick tag på en kille som har en fabrik i Indien och gör dhurries. Vill ni beställa så är det bara att kontakta mig. Jag är hans kompanjon nu nämligen.
Nedan får ni ett litet (med betoning på litet) smakprov på vad som finns. Jag tar även beställningar på storlekar och mönster efter önskemål. Underbara mattor till bra priser.

Mattorna är gjorda av ekologisk bomull och inget barnarbete finns. Fräsigt.

1 kommentar:

/s. sa...

...och då kostar de?