onsdag 16 september 2009

Öppen spis.

När vi flyttar får vi öppen spis. Jag har saknat det lite i vårt förra hus men nu får jag en äntligen det igen. Sitta i december och ulla under ett täcke framför brasan.

(Näe, jag är inte dum i huvudet. Jag fattar ju att jag inte kommer att sitta där framför brasan med en kopp choklad och en fin bok. Jag kommer springa efter barn. Hela tiden. Och skrika. "Neeeeej inte där." "Slå inte din storebroor." "Skrik inte." "Inte den vaseeen." "Du får inte klippa i din lillebror." "Och inte i soffan heller". Men ändå.)

Bläddrade igår kväll, återigen, i mina gamla tidningar. Och titta vilka fina ställen jag hittade som man vill vara på. Se också att det inte finns några barn på bilderna.

Platsbygd bänk, inte så bred men dcok, kommer att finnas.

Ser ni brasan? Fåtöljerna? Mattan. Mmm

Ett glas vitt. En bok. Barnen är ute och leker med pappan. Mmm...igen.

Inga kommentarer: