tisdag 18 augusti 2009

Släkten är värst

Min kusin Lelle håller på med något obskyrt projekt. Han har varit med i Draknästet på SVT med det. Eller med och med... man fick se ett par sekunder tror jag. Det är han nu upprörd över och hävdar att det är en konspiration som, om jag inte minns fel, någon slags skolmyndighet skulle ligga bakom.
Eh, eller så är det så att när man klipper programmet så tittar man på vad som är bra TV och använder det. Hans grej är helt obegriplig. Varken jag eller maken är särskilt korkade - han är väldigt duktig på att avgöra vad som är bärande affärsplaner och vad som ger stålar och så och jag brukar vara bra på att avgöra bra idékoncept och så. Men trots att Lelle har förklarat detta om och om igen och vi ju haft förmånen att sitta face to face och ställa frågor så fattar ingen av oss vari pengarna ligger eller vad exakt det är han vill göra.
Helt obegriplig smörja är inte bra TV. Till och med projekt som skall sågas vill man ju haja vad de går ut på. Annars blir det ju icke-frågor liksom. "Här finns inget och det vill vi inte ha", liksom.
Men nej, det är en konspiration, han har ringt överallt och ställt folk mot väggen. Jag är mest nöjd över att vi har olika efternamn. Känns som om skolvärlden har stora försänkningar i TV världen och möjlighet att i förhand censurera SVT. Troligt. Mycket troligt.

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Tyvärr köpte jag ju en i förra veckan, annars hade jag ju kunnat bli kandidat och du sluppit de 30 kronorna till blocket. eller vad de nu tar...

Fräsigt sa...

Varför hamnade min kommentar här? Den hör ju till Dator kan bli ring...