tisdag 18 augusti 2009

"Åkt stor båt"

På barn 2:s avdelning på dagis hänger lappar varje dag där dom frågar barnen vad dom gjort under dagen. Nu hänger där också en lapp där dom har frågat barnen vad dom gjort under sommaren. Så här svarade min son: "Jag har åkt stor båt många gånger. Hurra!"
Exakt så. Varken mer eller mindre.

Jag misstänker att han tänker på båten mellan Rødby och Puttgarden. Den åkte vi 1/1000 del av semestern och är allt annat än "Hurra" kan jag lova. Fräsigt ändå att vi har lagt åtaliga tusenlappar på att bila till Frankrike t/r och gjort mysiga saker i värmen och barnen ändå tycker att båtjäveln var roligast och mest minnesvärd.

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Men är det inte fantastiskt? Ingen idé att göra sig till... Nästa år kan ni åka bilfärja från Värmdö till Vaxholm istället ett par gånger.

Briston sa...

Helt underbart! Mitt barn kommer svara att han varit under en brygga då det regnade med mormor och morfar och tittat på en båt som dog av blixten.... Behöver jag tillägga att båten inte dog?!?!? Men i fantasin kan ju allt hända.
Jag undrar också varför man anstränger sig när det är det lilla som betyder något. Värt att tänka på....