tisdag 18 augusti 2009

Mmm kaka!

Drömde att jag fyllde år och den enda som kom ihåg var min chef, som gav mig en leksaks-tubkikare i blå plast. På väg hem från jobbet stannade jag på det inte så glammiga Konsum Slussen och tänkte att något gott skulle jag väl ändå få på min dag. Framför mig blandade en kvinna ihop någon slags fluff/ marängtårta som inte såg helt äcklig ut, så jag började också blanda mig en. Intressant koncept att man fick baka tårtan själv och sedan fick kondispersonalen dekorera och paketera. Jag var dock inte riktigt haj på det hela så jag lämnade fram bara en ihopblandad klutt med förhoppningen att de skulle stuka till tårtformen åt mig. Innan kondistanten snappat åt sig min klutt hade tanten framför, hon med redan färdig tårta, norpat två stora tuggor av den. Inte okej!
I alla fall så stoppade kondistanten klutten i en stor genomskinlig påse och gick i väg. Plötsligt befann vi oss utomhus någonstans på landet och tanten gick till grannen med min klutt. Där tog en gammal sliskig farbror påsen och började skaka den febrilt. Sedan hoppade han upp på sin gamla Zündapp och fräste runt med den innan han ansåg sig klar och körde bort med den till mig. Då hade min fluffiga klutt förvandlats till en enkilos förpackning med mandelmassa! Besvikelse!
Sedan tror jag att jag vaknade - lika bra det!



Inga kommentarer: