tisdag 18 augusti 2009

Ruchir - mattkungen.

Jag ha länge velat ha en äkta fin Dhurriematta. Men en Dhurriematta ifrån tex The Rug Loft i NY kostar ungefär 80.000:- i den stora storleken jag vill ha. Yes, ni hörde rätt. 80.000 bananer. Det är exkl. frakt.
Så jag hittade en underbar man; Ruchir. Ruchir från Indien och hans ekologiska bomull och han har inga barn-arbets-fasoner. Så jag har haft dialog med honom i 3 månader av och till för att beställa en matta. Nu har jag äntligen fått till det och beställt 3 stycken gigant-mattor.

En del av den matta som jag beställt...

Efter beställningen så kom jag på att jag hört att man ska pruta i Indien. På allt. Så jag googlade och det är mer eller mindre tvång verkar det som.Men eftersom mattorna är så sjukt billiga så känner jag mig dum i huvudet som prutar.

Då. Då kommer Ruchir in och säger (och jag citerar): "I will give you any discount you want".

Så här sitter jag i Sverige och betalar så himla lite för 3 super-stora fantastiska mattor och ska pruta. EH? Känner mig helt jäkla vidrig. Jag har nu frågat om vi kan få mattorna 15% billigare...


Nu har jag har fått svar...jag vågar inte öppna. Mailet ligger överst i inboxen och glor på mig.
Förmodligen high-five:ar Ruchir någon nu åt att jag är så korkad som ber om en sån liten rabatt eller så ber han mig att dra åt helvete. Jag vågar inte öppna mailet. Så vi lär aldrig få veta...

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

ÖPPNA, ÖPPNA, ÖPPNA!!!

/s. sa...

:-D

Grattis på namnsdagens förresten.

(dagens ordverifiering: "buffove" ...say what?)