tisdag 25 augusti 2009

Ny morgon. Nya utmaningar. Gammal sjukdomshärva tillbaks

Glamour? Vilket hån. Plain tea and nothing glamour about that!

I natt fick barn 2 sin berömda andnöds-sjukdom-som-ingen-vet-vad-det-är (WHEEIIII 2 veckor på dagis innan sjukdomarna slog till). Det enda man vet är att det inte är krupp eller astma. "Kanske något mitt emellan eller brevé hö hö hö" som doktorn sa.

Detta har gjort att jag inte sovit en blund (eftersom han slutar andas då och då) och nu möter den här dagen med mina ögonpåsar ner till knäna och näst intill gråtfärdig. Tur att jag nästan alltid är ensam mellan 0730-0900 här. Får tid att andas.

Och sen kan jag ju också buda på saker på auktionssidor. Just nu har jag en stol under lupp som jag SKA ha även om den kostar mig hela veckopengen och ett bord. Körigt. Jobba? Äh. Det gör jag när andra kommer in och börjar sin dag...

God morgon!

1 kommentar:

Hugo sa...

Vilka sidor kollar du på när du fyndar på akuktionssiter? Vill ha TIPS! Stackare som inte får sova ordentligt, ni får bygga separata sovrum i nya huset så behöver inte din man väcka dig när han vakar över barnen ;)

KRAM och hoppas din tisdag går fort!

/S.