tisdag 25 augusti 2009

Inte fan skrattar jag, pajazzo!

I Sickla finns det en "kunskapsgalleria". Ett hus med olika utbildningsföretag och skolor i. Igår var jag där och lyssnade på en dragning av Atrium Ljungberggruppen samt rektorn på YBC, young business creatives. Superintressant. Verkat ha hittat en bra form för integration mellan utbildning och näringsliv.
I alla fall. Alltihop avslutades med en rundvandring i huset. På bottenvåningen har de till min, och alldeles säkert till Ellens, fasa en cirkusskola. Där hängde det elever från taket och det jonglerades och härjades och allt var i största allmänhet obehagligt. Hallå? Hur stort är behovet av cirkusartister? Nog för att man skall kunna utbilda sig till det mesta, men en del saker känns inte som om de borde få skattemedel. Vill man bli pajas kan man väl bekosta det själv. Jag känner inte att mina skattepengar kommer till sin rätt just där. Hellre sjukvårdare då. Samma sak med TV-hallåor. De kan kanske klara sig själv. I alla fall - tråkigt slut på väldigt intressant kväll.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Alltså. HJÄLP. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP