tisdag 25 augusti 2009

Inga silkesvantar här

Det kan hända att jag måste försvinna under jord de sista dagarna den här veckan. Har stuckit ut näsan och retat upp repa-tanten. Misstänker starkt att jag är på hennes hitlist nu... Hon ville räkna telefonsamtal på fredagseftermiddagarna (för att bevisa att inget händer här då) och jag sa att det var meningslöst. Eftersom hon gjort det förr och ändå inte fått gå hem kl 15 på fredagarna så lär det inte vara det det handlar om. Snarare kanske att hon har en viss arbetstid. Eller att någon skall vara här om något händer, eller det kommer ett bud eller vad 17 som helst.
Hon menade att alla andra ju går hem. Då sa jag att det kanske de gör men de gör ju sitt jobb under någon annan av dygnets timmar då. Under helgen eller kl 20 någon kväll eller så. Det är orättvist att somligas arbete knyter dem vid skrivbordet, men nu är det ju så att olika arbetsuppgifter måste hanteras olika. Det tyckte hon inte om.
Olika falla ödets lott och repajobb är lite som hjärnkirurgi. Svårt att göra annat än på plats. Det är också det enda som repa-tanten har gemensamt med überkvalificerade läkare.
Jag drar snart på ett och ett halvt års ledighet härifrån och ser ingen anledning till att stryka henne medhårs, hon har ändå slutat älska mig för längesedan.
Men om inläggen från mig uteblir i morgon så vet ni att jag ligger knivhuggen i ryggen i någon gränd härikring.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

JA MEN FAN. Jag ska bli glad när du går på mammaledighet och blir kvitt skatan. Då behöver du inte svara nu, inte sen, inte i morgondag. Dock kan du inte vara helt säker på att hon kommer koppla till dig då. Hem. Eller ge dem hemnumret. Enkelt. Då slipper hon koppla varje gång.