fredag 10 juli 2009

Säljare.


Igår ringde en kvinna från ett tryckeri som jag tycker är olämplig som tryckerikontakt. Inte för att jag någonsin har använt henne men med tanke på att hon ringt ca 20 gånger på två månader så inser jag att hon 1) Håller på att gå i konken 2) Kommer hålla på så här hela tiden om jag lägger jobb hos henne 3) Håller på att bli galen eller är galen.
Igår ringde hon via växeln (smart för då kan jag inte se att det är hon som ringer).
Här följer samtalet:
Jag: Ja, det är Ellen.
Hon: Heeeeeeeeej det är (vi kan kalla henne för) Kerstin.
Jag: Hej
Hon: Vet du, Ellen, du har inte råd att inte träffa mig. Tid är pengar. Jag sparar pengar. ÅT DIG!!!
Jag: Hur då? Hittills har du bara kostat mig enormt mycket tid genom att jaga mig.
Hon: Har jag?
Jag: Ja, du har ringt ungefär 20 gånger sen i början av maj plus skickat mail
Hon: Ja...men någong gång kanske du ger med dig.
Jag: Så hur ska du nu spara pengar i tid åt mig?
Hon: Jag har bra priser på digitaltryck...
Jag: Ja, tack men...
Hon: ...så har jag bra kontakter med företag som gör nästan all efterbehandling du kan tänka dig.
Jag: Jag tror jag har allt jag behöver just nu
Hon:...
Jag:...
Hon: MEN ELLEEEEN. VAD SÄGER DU DÅ? ETT FÖRUTSÄTTNINGSLÖST MÖTE? JAG KAN SPARA TID ÅT DIG OCH TID ÄR PENGAR (höjer rösten och låter övertänd)
Jag: Tack för att du ringde men jag letar inte nytt tryckeri just nu. Välkommen att ringa i början av nästa år
Hon: Trevlig sommar så hörs vi i höst. Hejhej
Hon lägger på...

mmm...höst
mmmmmm...

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Visst är de sjuka?
Jag ber alla återkomma i september. Då har jag gått på barnledighet. Optimalt. Mindre optimalt för Katarina som vickar kan jag tänka!

/s. sa...

Hahaha. Bra där, med att hänvisa till septmeber :-D

Hon har nog gått i kånken tills i höst så du slipper nog höra av henne mer.