fredag 10 juli 2009

Laxsushi.


Mamma + Ellen = laxsushi. Tack för maten mamma säger jag idag, när jag jobbar hemma i lugnets vrå. Jo för det är det verkligen. Lugnt alltså. Jobbet börjar lugna sig (på tiden eftersom jag går på semester idag) och barn samt man är i Skåne.
Jag får t.om. tid att packa lite saker inför vår flytt. Och det utan att någon drar mig i benet och vill leka, äta, se på film, spela spel, bada, byta kläder, bråka, duscha eller gå ut. Lyxigt. Ännu lyxigare är att jag får längta efter min familj. En bra erfarenhet och en bra känsla.

Vi har fått en lägenhet som vi ska bo i mellan det här boendet och vårt nya hus. Trasslig men spännande. Längtar som attan till nybyggt hus. Julen kommer firas där. Det känns mysigt men långt bort...

Jag tror att jag ska leva i nuet en stund nu och jobba klart för idag.

Inga kommentarer: