fredag 10 juli 2009

Lågkonja som sagt...

Igår drog vi till med två nya TV-apparater hemma. Bra där tjuvar, då vet ni. Inget extravagant men i alla fall. Nu blir vi av med de gamla tjock-häckarna.
But, jag håller på att bli galen. Den stora TV:n får jag inte igång DVDn till. Har dragit och dragit om sladdar till förbannelse. Kollar i felsökningsavsnittet i instruktionsboken. Och då står följande:
Problem: Ingen bild från video eller DVD. Lösning: Stoppa sladdarna i rätt ingångar.
JAHAAAAAAAA... Men då fattar jag. Då vet jag PRECIIIIIS hur jag skall göra. Jävla idioter. Det slutar väl med att jag först köper lite nytt kablage för att proppa in sladdar i alla tänkbara hål och därefter blir tvungen att köpa en helt ny DVD-spelare. Kaos i alla fall när barnet skall kolla på Blixten 5 gånger om dagen.
Den andra TV:n har löst sig, men den var inte helt smart den heller. När man gjort en kanalsökning så händer det ju att man vill ändra ordning på kanalerna för den händelse att man tycker att man vill ha trean på plats tre och inte 103 till exempel. I den tryckta beskrivningen stod inget om hur man gjorde (givetvis funkade TV-apparaterna helt olika fast de var samma märke, bara olika storlek) men i själva TV fanns en instruktion.
"Tryck ok, tryck Options, välj Ändra ordning, tryck okej". Bra. BARA DET ATT DET FANNS INGET SOM HETTE Ändra Ordning. Efter mycket om och men och ett par mordförsök på min man som fick ta all skit då han ju var närmast så insåg jag att man skulle välja valet INSPELARE istället för ändra ordning. Hur logiskt känns det?
I vilket fall som helst så skall man ALDRIG låta den som fattar något göra manual på egen hand. För den kan aldrig förklara för den som inte fattar, det är uppenbart. Plus att man kaske skall kolla igenom hur TV:n fungerar innan man trycker. Inspelare är ju inte ens likt Ändra ordning.
Fast nu är jag ju petig förstås.

Inga kommentarer: