måndag 2 februari 2009

Jane Hellen!


I min ungdoms glada dagar (ja, jag är ju för fasiken 35 år nu) använde jag Jane Hellen-schampo. Bara. Alla visste det och alla sniffade i mitt hår titt som tätt. Jag kan just nu, inte minnas om jag använde det för att det luktade gott eller om det var för att det var bra. Förmodligen det första.

Sen försvann schampot från hyllorna. Någon enstaka gång kunde man hitta det på Galne Gunnar i Arninge (kommer ni ihåg Galne Gunnar?). Härom dagen såg jag att dom har det på Rusta. Fröjd i huset blev det när mamma köpte 4 flaskor Jane Hellen till mig. Imorse tog jag mitt sedvanliga bad och tvättade håret med Jane Hellen. 

Nu vet jag varför jag hade Jane Hellen när jag var liten. Det var inte för att det var bra. Kolla in burret. But damn I smell good!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jane Ellen

Fräsigt sa...

Man måste ha balsam också annars blir det fågelbo. De hör ju liksom ihop de flaskorna.

Anonym sa...

Jamen Ellen!
Jag köpte ju balsam också!

Anonym sa...

Ha ha ha!! Vi skrev samtidigt!!