söndag 1 februari 2009

Far åt skogen Astrid Lindgrens barnsjukhus parkering

Söndag. Kallt. Morgon. Reflekterar över helgen. Min kompis, som haft en tuff helg, skickade sms igårkväll och det som har hängt över henne har löst sig till det bästa. Tack gode gud.
Gårdagen innefattade en tripp till Astrid Lindgrens barnsjukhus för mig. Och varje gång jag kommer dit reflekterar jag över samma sak. På typ 3 parkeringsytor har dom klämt in 4 platser. Som min vän Ulrika sa: Dockskåpsparkering. Helt sjukt. Man måste ha varit yrkeschaufför i minst 15 år och tycka att det är okej med en uppskrapad bildörr för att vilja, eller ens kunna parkera där.

Jag fattar inte. Där kommer folk in med sjuka barn - förmodligen rätt uppskakade och så ska man parkera på en minimal ruta. Jag är ledsen. Ni gör en massa bra för många människor MEN er parkeringsplats suger. Ni hamnar på hellskotta-listan.

Imorgon jobb igen...vart tog helgen vägen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Joo, ja jag vet. Parkeringen är inte ok. Vad tänkte dom på när dom byggde den? Hur ska man få ut ett sjukt barn ur bilen där???

Family W sa...

Hissen och ingången är inte heller okej, man kommer knappt in med en tvillingvagn i hissen - om man själv vill åka med. Och det vill man väl, eller ska man säga "Vi syns därppe ungar" och ta trappan själv? Dörrarna in är sjukt tröga att få upp och även där är det svårt att få in en dubbelvagn. Men tur att själva sjukvården funkar som en ska i alla fall. Men who the hell planerade parkering, hiss och ingång?

Fräsigt sa...

Men liksom bara det faktum att det är ett gigantiskt sjukhus och det typ finns fyra platser totalt... Helt galet. Om man inte vill parkera på andra sidan och klä på sig hikingkängorna för en längre promenad med sina sjuka barn. GALET.