onsdag 21 januari 2009

Never ending story-barnprogramshärva.



Vad är nu detta? Igen? Drömmarnas trädgård. I repris från imorse. Tror jag. Jag ska alltså se på siten en gång till varje dag. En gång på morgonen och en gång på kvällen. En timmes Drömmarnas trädgård. En timmes mardröm om ni frågar mig. O-fräsigt.



Inte nog med det. Detta spektakel till program följs upp av nästa helvetesprogram. "Prinsessan". En vidrig bortskämd flicka som får göra som hon vill. Hon bor med vuxna från helvetet. Alla är helt obskyra. Gud. Gör något. Någon. Hjääääälp. 


Nr 3 på kvällens barnprogramshärva blir kombon över resterande barnprogram på Bolibompa denna oflärdens och o-pedagogens kväll. Den första är om ett barn i Afrika som blir sprängd av en bomb (ja, på riktigt) och sen dör barnet på sjukhuset. Sen kommer det om en skolklass som åker till ett sopställe och tittar på sopor. Vad är detta för barnprogram? Jag får nu sitta här och förklara varför flickan blödde och varför hon dog och vart Pakistan ligger. Dessutom får jag prata en hel del om miljön. JÄKLA SKIT

Inga kommentarer: