onsdag 21 januari 2009

Inte okej

Jobbade ganska nära en av mina kollegor igår med lite pyssel inför kickoffen nästa helg. Vi var ute och köpte lunch ihop och åt ihop dessutom. Då säger hon: "Jag är så trött och frusen". Och jag vet att hennes man är hemma med kräksjukt barn. Ugga, tänker jag. Inte bli sjuk - vill inte smittas. Idag hittar man följande i inkorgen:
"Hej, Kommer inte till jobbet imorgon. Har antagligen fått influensa, (frossa, ont i kroppen, huvudvärk, och som pricket över i:et kom kräkningen nu innan sängdags). "
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJE! Jag vill inte! Vägrar att kräkas! Men det kommer säkerligen att komma som ett brev på posten inom några dagar. Helvete. Folk med kräksiga barn borde vara förbjudna att arbeta.

1 kommentar:

Family W sa...

Hej, du känner inte mig men jag har också kräkfobi. Hopplöst. Särskilt när de jäkla dagislapparna sitter upp för jämnan "Det går Magsjuka på Lilleskutt". Man vill bara bränna upp stället. Så jag förstår hur du känner. Ett problem som finns september-juni. Dvs nästan hela jäkla året. UGGGG! Ulrika