onsdag 21 januari 2009

I drömmarnas trädgård.


Alltså. Först kom dom där j*vla Teletubbies - barnprogrammet from hell. Sen kom det här programmet: 


Drömmarnas Trädgård! Alltså jag tror jag får miober* av dessa vidriga figurer. Allt är så sinnessjukt och såklart, är barnen helt betagna av spektaklet. Dessutom. När det är typ Rorri eller Byggare Bob så håller det på i typ 5-10 minuter. Mackapacka, Nickynonken, Tambeleboerna och WhoopsieDaisy (ni hör ju namnen) håller på i 30minuter. TRETTIOMINUTHEL*ETEN. 
SVT; you owe me for this. Varje jäkla morgon 0630-0700 hatar jag Bolimbompa


* Miober. Min morrmor, som var hovballerina, och hennes kollegor sa alltid detta när det blev hektiskt på operan. Vad det betyder eller varför eller hur det stavas har jag ingen aning om. Det enda jag vet är att det INTE är bra.

3 kommentarer:

Family W sa...

Ha ha ha, Ellen, vet inte om det är du som skrivit detta men eftersom du skriver "barnen" så antar jag att det är du. Jag vet exakt. Barnen älskar programmet och Lovisa sitter och säger "Baggabagga baggabagga". Vilken jävla musik också!

Fräsigt sa...

Exakt. Precis så. Hemska program. Far åt skogen.Kram vännen.

Anonym sa...

Glöm för böveln inte Pontepinerna :-) tio tycken små röda figurer som bor i ett litet hus.
Vincent är imponerad.

/s.