onsdag 21 januari 2009

E du döv eller?

Jag åker inte flärdbuss utan vanlig jäkla SL. Förra veckan var det en väckarklocka som pep hela vägen in till stan. Trodde jag skulle bli galen. Ingen reagerade heller utan den pep och pep och pep. Ni vet den där hemska; pip pip pip pip pip --- pip pip pip pip pip osv. Först så tänker man; det är någon annan som låter. Sedan när inget händer så tänker man; vad fan? Kan det vara jag? Ligger det något i min väska och piper? Och man lyssnar och funderar. Men där fanns bara datorn. Den låter inte så. Då tänker man; det är någon jäkla tant eller farbror som inte hör så höga toner. Fan, håll er borta från rusningstrafiken! När jag klev av bussen såg jag en tant som satt med en resväska inkilad mellan sig och sätet framför. Okej, det är hennes reseur och hon kommer inte åt det. Då fattar jag. Trodde jag. Igår på väg in till stan så piper det hela jävla vägen på exakt samma sätt. Och samma sak - ingen som reagerar. Men inte heller någon tant med resväska denna gång. Vad är det fråga om? SLs nya halvsubtila tortyrredskap? Har de gömt ett ur i ventilationen? Eller finns ljudet månne endast i mitt huvud? Galen blir jag i vilket fall.

Inga kommentarer: