tisdag 27 januari 2009

Gästkrönika: Det finns många jag skulle vilja säga "håll käften" åt!

Har varit med om en synnerligen förfärlig lägenhetsbytesprocess där min hyresvärds representant hela sonika vägrade öppna kuvertet med själva bytesansökan – i 8 veckor. Efter att hon, även kallad ”den där jävla byteskärringen”, i 8 veckors tid varenda gång kom med förklaringen när jag ringde: ”Jag har inget besked till dig. Jag har inte papprena här. Och jag har inte tittat på dem. Det är mycket att göra. Du behöver inte ringa mer…”…fick jag nog och ringde hennes chef. Vips så var ärendet avklarat på 4 dagar. Planerar nu ett hämndmail för ”sveda och värk” där mitt mål är att få byteskärringen sparkad. Tack för fantastisk service, ditt as!

Igår förklarade mannen vi byter lägenhet med för mig hur viktigt det är att om man ska lägga in golv är det inte så smart att golvet blir så högt att man inte kan öppna och stänga dörrar. Aha! Det är så skönt att får den här typen av saker förklarade för en, jag menar, jag är ju bara 33 år och har ju ingen aning om hur någonting går till här i världen. Tack snälla du för all din outgrundliga visdom!

När jag kommer till jobbet idag är det kaos. En medarbetare har så låg IQ att jag inte riktigt vet om jag ska skratta eller gråta. Är tvungen att prata med chefen och få människan bortplockad från projektet. Sen får jag ta smällen och krusa inför kund. Tack snälla för den!

Summa summarum - Håll käften alla tre!!!

1 kommentar:

Hugo sa...

Vilket underbart inlägg från en eminent gästkrönikör!
Har faktiskt en aaaaning om vem IQ-noll på jobbet kan vara... herregud, bara att du står ut borde ge dig guldägget i år!

Kram S.