tisdag 27 januari 2009

Samtal med barn nr1 imorse:

Barn 1: Mamma, när du och pappa gifte er, då låg jag i mammas mage.
Jag: Näe, älskling, då fanns inte du ens där
Barn 1: Låg jag i pappas pung då?
Jag: Nej, inte ens där
Barn 1 (med gråten i halsen): Men vad var jag då?
Jag: Du höll på att planeras kanske
Barn 1: Men vart var jag dåååååå?
Jag: Du fanns inte. Innan man ligger i mammas mage så finns man inte
Barn 1: Jo i pappas pung
Jag: Men innan det så finns jag inte
Barn 1 (nu nästan gråtandes): VAR JAG DÖD? 
Jag ska berätta för barnen på dagis att jag var död innan pappas pung! Var alla barnen på dagis döda innan dom låg i sina mammors mage?
Jag: Hmmmmmm (har tappat det. Vet inte hur jag ska komma ur det)
Barn 1: Hur kom jag ut ur din mage då?
Jag: Nu går vi till dagis, kom nu!
Barn 1: Jag vill ha fleecejackan med mig...

Inga kommentarer: