måndag 17 november 2008

Feed me!

Vabbar idag. Egentligen skulle jag ha suttit på budgetmöte hela dagen men det blev visst inte så. Om det inte var för att Kerstin är här idag skulle det ju ha varit hur smutt som helst med lite vab. Kerstin är vår tant från Hemfrid. Alltså, det är ju suveränt att få städat och fixat, det är det absolut. Men det är lite jobbigt att vara hemma samtidigt: 1. Man känner sig dum som inte hjälper till, men eftersom jag ju betalar för det kan jag ju knappast göra det tycker jag. 2. Man kan inte röra sig fritt i huset. Var man än är är man ivägen. 3. Lekar stökar ned. Det känns som att spotta henne i ansiktet att så fort hon städat klart någonstans så kommer jag och barnet och dreglar ned. Därför är jag just nu svinaktigt hungrig. Barnet är utfodrat med mikromat, men jag ingalunda! Vill steka på en smarrig burgare, men det stänker ju på den nyligen rengjorda spisen. Får vänta till hon gått. Det är typ en och en halv timme kvar till dess. Jag kan ha svimmat då. Oklart.

Inga kommentarer: