måndag 17 november 2008

På spaning...

Idag kom det en hel flock domherrar till trädgården. Först funderade jag vem som hade slängt röda äpplen på mina säckar med löv, som alltjämt står kvar på baksidan. Men så såg jag att äpplena rörde sig, vilket inte hör till vanligheterna. I alla fall inte på måndagförmiddagar då jag brukar vara nykter. Försökte ta några bilder men det blev ju som ni kan förstå ganska långt bort. Sitter nu vid skrivbordet på våning två och ser ett träd rakt framför mig. Något pyttitgt rör sig längs stammen. En skogsmus? Nej, även det är en fågel. Det är tamejdalingen den minsta fågel jag sett. Ser ut som en pygmésparv. Eller minipygmésparv snarare. Vilken händelserik dag det här var. Och jag har inte ens varit hos tandläkaren. Man får försöka hitta spänning i småsaker när man vabbar, det är helt klart det.
Dock så är det inte det minsta spännande att det är Blackadder på TV.

Inga kommentarer: