fredag 21 november 2008

Köttgom

Jag har ont i gommen. Mitt eget fel så klart, vad annars? Eller kanske kan skylla lite på Ylva. Ylva kom med efterrätt igår på lunchen. En påse godis från 7-Eleven. Mums. Bland annat hade hon snusmumrikar som jag typ kan döööö för. Men jag tog bara en. Jag lovar. En snusmumrik alltså, sedan åt jag ju diverse annat också. Det kan ju ha slunkit med någon turkisk peppar också som ytterligare förvärrade skadan, det klart. I vilket fall som helst. Har alltså ätit en, max två, sugisar och nu är min gom i upplösningstillstånd. Det svider, och slickar man där känns det som om det ligger en matta av köttfärs (har iofs inte kollat om så är fallet, man vet aldrig vad som kan hända under natten). Men det är inte okej att det blir så efter två godisar!
I gymnasiet kommer jag ihåg en fredag när jag köpte en påse kryptoniter på en rast och eftersom jag ju inte kan vara måttlig så satte jag ju i mig den också, några bjöds ju så klart men lejonparten hamnade i min mage via min mun och gom. Ni vet kryptoniter, de rosa, hårda med svart rand och med lakritspulver inuti? Jag kan säga att den helgen åt jag inget annat än filmjölk på hela helgen. Jag kunde inte ha fast föda i munnen då började det blöda! Där kan man snacka om fräsigt. Eller kanske frätigt.

Inga kommentarer: