fredag 21 november 2008

Bara lite allmänna åskådningar

Ja men för fasen, att vara äldre än Ragnar - då är det ju bara ättestupan nästa. Inte okej. Undrar just om inte just denna fredag idag är perfekt dag att först hälla i sig hela jäkla vinkylen och sedan bara försvinna. Har ju redan konstaterat att jag är äldre än en förstenad dinosauriebajs och så kommer du med Ragnar! Jag skall vara Agathon- och blomvakt, så jag får väl vänta lite med mitt försvinnande till efter dess då. Plus att jag har ingen Luger som ligger hemma och skrotar och väntar på att sätta en kula i min hjärna så jag låter det nog bero helt.
Till skillnad från Ellen har jag haft ett ganska händelselöst liv sedan sist, dvs de senaste 18 timmarna eller så. I och för sig fortsätter pappan i familjens försök till sabotage; för andra gången på bara någon månad gick han hemifrån utan att dra ur strykjärnet vilket jag upptäckte av en händelse igår kväll. Plötsligt knäppte det till inne i klädkammaren när jag precis gått och lagt mig. Känner ju igen det ljudet sedan förra gången. Till sitt försvar sa han att man ju inte kan tänka på allt när man har ett barn omkring sig. Nähä... Nä, det är därför frukosten också står framme när jag kommer hem och pappan har lämnat på dagis. KONSTIGT då att jag trots att jag har barn med mig hem från dagis då lyckas att 1. sätta på tvätt, 2. plocka ur och i diskmaskinen, 3. laga mat till barnet 4. laga mat till mamman och pappan 4. dessutom under hela detta klä av och byta på barn, underhålla barn etc. Märkligt det där. Pappan vs. multitasking = 0-1. Eller varför inte pappan vs. mamman= 0-4. Fräsigt.

Inga kommentarer: