onsdag 26 november 2008

Jag skall få eget tjänstehjon

Hallå ja? Var befinner jag mig? Har jag stjälpt över allt ansvar på dig Ellen? Inte okej. Har inte jag gjort några djuplodande iakttagelser idag? Inte direkt, men jag pratade med vår PL på byrån idag om konkurser och hur praktiskt det funkar när man är AB till skillnad från när man är enskild firma. Han sa då att han skulle göra om sig till AB så att han sedan kunde gå i konkurs. Men, sa jag, då skall jag se till att köpa upp dina aktier så äger jag dig sedan. Mitt eget lilla tjänstehjon. Hur jäkla smutt skulle inte det vara? Sedan blev jag storsint så att produktionsledaren och vår egen originalare fick varsin cut för 30 papp var. Själv skall jag lägga 50. Då har jag ju majoritet och kan bestämma allt. Det är så jag vill ha det. Hur jäkla fräsigt som helst. Då får han ju liksom göra såväl sitt PL jobb som mitt. Och jag kan liksom sitta och håva in kosingen från oss båda. Mumma. Att jag inte tänkt på det tidigare? Jag tror att jag skall sadla om och bli företagsmogul.
Samma PL lovade att uppträda på deras senaste byråfest iklädd endast silverfärgad kroppsmålning - för min skull - minns inte varför men han var skyldig mig något av någon anledning. Ett läge han hamnar i ofta. Men det blev inte så. Så nu skall han inte bara göra det på vår kickoff utan är också skyldig mig högvis med drinkar för detta tilltag. Inte mer än rätt. Någon annan som har en annan uppfattning?

Inga kommentarer: