onsdag 26 november 2008

Apropå buss

Någon mer än jag som tycker att det roligaste med bussresor, förutom då man nästan hamnar i slagsmål då som ju faktiskt måste toppa allt, det är när man är på väg till bussen som står inne på Slussen, man vet att det är bråttom men att man hinner med lite rask promenadtakt - och så kommer det någon och skubbar benen av sig för att hinna? Alltså ni vet när det är helt uppenbart att jag är på väg till den bussen och det borde typ alla se. Och man borde också se att man kommer att hinna med tanke på kön till dörren. Och ändå så måste någon anal person springa för de kan inte lita på att det finns fem ytterligare sekunder att lira på. Jag älskar det. Sedan är de så anfådda att de typ spyr på bussen. Älskar kanske inte det lika mycket. Men det är roligt att få ge dem ett snett leende när man kliver på strax bakom. Oftast efter att ha fått köa ihop en stund.
I övrigt så är Slussen stans största toalett och jag måste resa igenom denna toalett två gånger om dagen, fem dagar i veckan. Jag vill inte tänka på vad det gör mig till. Bajskorv?
Och - hur kommer det sig att när jag släpps lös här så hamnar jag på toa typ 20% av gångerna? Fnas.

Inga kommentarer: