onsdag 26 november 2008

Frågor och svar.

Fasiken vad ni var dåliga på det. Riktigt dåliga. Skit på er. Nåväl. Här kommer en liten frågor och svar-lista som vi gjort från det som kommit in.

Hur och när träffades ni?
E: Vi träffades på Hallstedt och Hvid. Anna vilket år var det?
A: 1999, den 6 september närmare bestämt

Sa det klick första gången ni såg varandra?
E: Jag frågade om hon skulle med ut och handla lunch och från den dagen...
A: Inte bara klick utan det burrade till lite grann minsann.

Hur mycket mousserande dricker ni egentligen?
E: Korrigerar dig här. Mousserande??? Champagne menar du antagligen och ja, det går lite grann skulle jag säga. När vi träffas och har middagar går det minst 3-4 stycken och då räknar jag inte med ev. vin och sprit.
A: Rekordet tror jag är 8 flaskor skumpa på en kväll. Om den skall jag berätta i veckans anekdot. Till det tillkom viss mängd öl.

Vad säger era män om bloggen?
E: Who cares.
A: Vilka, Vad? Har någon någonsin lyssnat på dem?

Hur stor ska bloggen bli?
E: Det vet vi inte än. Eller det kanske vi gör men vi säger inte till någon vad våra planer är.
A: Framför allt skall det bli volymmässigt ganska stor. Det ryms en del i vår huvuden och det skall som ni märker ut här.

Ni verkar vara 5 år till sinnet. Hur gamla känner ni er?
E: Fem. Typ.
A: Ja, någonstans där. Ibland 95.

Favoritmärke (kläder)?
E: Jag är förtjust i FCUK, Tommy Hilfiger och Hermés har ljuvliga smycken (nyligen påkommet intresse)
A: Allt som kostar tydligen.

Håller ni på med någon sport?
E: Vi spelar golf. Nästan alltid ihop. Jag går. Jävligt mycket. Står på trappmaskin och hänger på träningscykeln.
A: Jag går på gym - drar och stretar i maskiner, pysslar med pilatesbollar och går på lite pass. Spelar golf som sagt och promenerar. Men inte lika mycket som Ellen.

Ni liknar varandra - hur kommer det sig?
E: Vi har växt ihop.
A: Kanske skall fråga våra mammor? Ha ha ha! Näe men vi är som ett gammalt gift par, med den skillnaden att passionen fortfarande lever.

Favoriträtt?
E: Vi kan laga en förnämlig hummercocotte men annars är jag löjligt förtjust i potatis i alla former.
A: I love potatoes också. Och så hummercocotten. Och getostlasagnen. Icke att förglömma våra chokladgaller. Korvstroganoff är en personlig favorit men där får jag inte med mig Ellen.

Värsta gemensamma reseminne:
E: Alox Corton - Anna utveckla.
A: Jag märker ytterligare anekdoter som är på g. Men jag toppar Alox Corton och bjuder en nedfärd för franska alperna. Upp i Italien - bra väg. Ned i Frankrike - ingen väg alls. Vad gäller Alox - tydligen så innebär sky is the limit ingen luftkonditionering, flugor i poolen och allt möjligt sunk.

Vad gör ni om 35 år?
E: Jag hänger kanske i Italien eller Frankrike. Förmodligen med Anna i vår gemensamma dröm: Hasselnötsodlingen eller vad var det nu?
A: Antningen det eller så sol- och vårar vi rika män på Rivieran. Kan vara helt försupna förstås. Men det var det i så fall värt. Vad vi än gör så har vi ett glas i handen.

Inga kommentarer: