tisdag 3 januari 2012

De stretchar på lovet de små raringarna

Idag skulle allvaret börja. Alltså barnen skulle tillbaka till dagis och vi skulle jobba båda två. Men så klart blev det inte så. Konstaterade 39,2 grader på bebisen igår strax före middagen (bara tio minuter efter att jag hälsat en vän att barnen mår bra, jodå).
I natt har han kokat så jag har fått 2,5 timmars sammanhängande sömn och spridda minutrar här och där. Det är fasen ett handikapp att inte somna fort!
Känns extra muntert det här eftersom vi hade sjuka barn innan jul och vabbade en vecka före jullovet. Under jullovet har de varit friska, då var det ju bara jag som var sjuk, och nu när det är dags att gå tillbaka till dagis är det alltså sjukt igen. Känns fabulöst. Not.

Maken är hemma idag, han jobbade ju igår, så jag är på väg in men även om jag i och för sig gärna myser hemma ser jag inte fram emot vab i morgon. Skulle ju tagit igen det jag missade före jul nu i mellandagarna. Men det får jag vackert skjuta på framtiden.

Gäsp.



1 kommentar:

Ting sa...

Åh vad jobbigt.
Och stressande.
Hoppas de kryar på sig snabbt!