söndag 11 december 2011

Dagen i siffror


9 tvättar (10 kommer hinnas med innan dagen är slut)- jag tvättar sofföverdrag. Och kalsonger. I det här huset bor nämligen bara jag och män. Om man inte räknar med chinchillan Agathon förstås. (jo hon är tjej- miss i kalkylen bara när jag köpte henne). Hon har dock varken trosor eller kalsonger.
0 antal julklappar har jag kvar att köpa. Jag avverkade min sista julklapp idag - den till Anna. Viktigt.

1 överstyr gicks när jag gick lös på Estee Lauder-krämer till mig själv*. För jag har väl berättat att jag är snor-tät.
Not.


1 (2) glas vin om dagen håller doktorn borta från magen. Och:


Tittut!
1 är antalet av snökula som Stora och Lilla hade sönder idag.
Samma antal män fick plocka glittersnö, glas och fluff.
1 stycken liv is living the dream.



* För vad har jag sagt om lågkonjan? Vi shoppar oss UR den.

- I min lilla värld av blommor// Ellen

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Shop til you drop!

Sus sa...

Jag hjälper gärna till. Ska bara åka bort en sväng först.

Ting sa...

Eh, jag har shoppat upp min och PPs lön.
Och vi har inte handlat klart julklapparna.
Liiite jobbigt.

Singelmamman sa...

Jag har inte börjat shoppa än, men snart så! Följer jag ditt råd.

Ellen sa...

Chrissan: Ja du anar inte. Paradgren.
Sus: Ja. Ja ja ja ja. Åk på din "lilla" resa och kom hem brun och fin. Sen jävlar blir det åka av. Nästa års början.
Ting: Eh, du gör mig stolt så stolt.
Singelmamman. Tvivlar jag inte en sekund på. Kram.